جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تلاش ایران برای لغو قانون ویزا با ۲۸ کشور جهان

تلاش ایران برای لغو قانون ویزا با ۲۸ کشور جهان

passeportسازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور اعلام کرد که ایران درتلاش برای لغو قانون روادید با ۲۸ کشور جهان است. پانزده کشور از همسایگان ایران در منطقه‌اند. ایران به‌دنبال جذب گردشگر خارجی است.

مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران اعلام کرد که ایران درتلاش است تا با لغو روادید دوطرفه با ۲۸ کشور جهان، سفر به ایران را برای گردشگران خارجی و سفر به خارج از کشور را برای شهروندان ایران آسان‌تر کند.

به گزارش “خبرآنلاین” این مقام مسئول همچنین اعلام کرد که گردشگری در ایران طی ۲ سال گذشته با رشدی ۱۲درصدی مواجه بوده است.

سلطانی‌فر به طور مشخص فهرست کشورهایی را که ایران درصدد است با آن‌ها بر سر لغو روادید توافق کند، اعلام نکرد. با این‌حال گفت که ۱۵ کشور، کشورهای همسایه در منطقه‌اند.

این مقام مسئول به خبرنگاران گفت که ایران گسترش “دیپلماسی گردشگری” را در اولویت‌های برنامه‌های خود قرار داده است و درصدد “تعامل گسترده” با کشورهای دیگر است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور همچنین اعلام کرد که ایران به‌دنبال آن است که در چشم‌اندازی ۲۰ ساله، میزان سفر گردشگر خارجی به کشور را تا ۲۰ میلیون نفر در سال افزایش دهد

پیش از این نیز وزارت امور خارجه‌ی ایران اعلام کرد که ایران شرایط صدور ویزا را برای شهروندان ۱۸۰ کشور جهان آسان کرده است.

حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه‌ی ایران، اعلام کرد که شهروندان این کشورها از این ‌پس می‌توانند ویزای گردشگری را هنگام ورود به یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی کشور دریافت کنند و دیگر لازم نیست قبل از سفر از سفارت‌خانه‌های ایران درخواست ویزا کنند.

جابری انصاری اعلام کرد که این بخشی از تلاش کشور برای جذب گردشگر خارجی و “تصمیمی براساس منافع ملی کشور” است.

شهروندان ایالات متحده آمریکا و بریتانیا از معدود کشورهای جهان‌اند که شرایط دریافت ویزای گردشگری برای آن‌ها آسان‌تر نخواهد شد.

ایران به‌رغم آن‌که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد، سهم ناچیزی از صنعت گردشگری جهان را داراست. دولت یازدهم به‌دنبال آن است که در پی اجرایی شدن توافق هسته‌ای، سرمایه‌گذاری و تبلیغات در حوزه‌ی گردشگری را افزایش دهد و ورود گردشگر خارجی به کشور را رونق بخشد.

DW