پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » صدای وقوع سه انفجار در پی عملیات پلیس بلژیک در بروکسل شنیده شد.

صدای وقوع سه انفجار در پی عملیات پلیس بلژیک در بروکسل شنیده شد.

خبرگزاری بلگا بلژیک اعلام کرد یک مرد در خلال عملیات پلیس در منطقه اسکاربیک بروکسل خلع سلاح شد.از سوی دیگر، وزیر دفاع بلژیک از بمباران مواضع گروه تروریستی داعش از ابتدای ماه ژوئیه خبر داد.استیون واندپوت صبح امروز در مصاحبه با رادیو آر تی ال بلژیک گفت: بلژیک با همکاری هلند در اول ژوئیه مواضع داعش را بمباران می کند. مجموعاً شش فروند هواپیمای اف شانزده با همکاری هلندی ها این عملیات را انجام می دهند.

580871_244

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، صدای وقوع سه انفجار در پی عملیات پلیس بلژیک در بروکسل شنیده شد.

رویترز اعلام کرد یک فرد در این عملیات زخمی و بازداشت شد. بر اساس اعلام پلیس، این فرد با عملیات مرگبار چند روز پیش بلژیک و یک طرح حمله تروریستی خنثی شده در فرانسه مرتبط بوده است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره احتمال بمباران مواضع داعش در سوریه با توجه به حضور نیروهای بلژیکی در عراق گفت: «این بحث هم اکنون در دولت وجود دارد. عقیده شخصی من بر این است که مبارزه با داعش باید در هر جایی که این گروه حضور دارد، صورت بگیرد. لیبی هم هرگاه کمک بخواهد قطعاً خواسته آن ها بررسی خواهد شد.»

وزیر دفاع بلژیک در پاسخ به سئوالی درباره تعداد و مأموریت نیروهای نظامی بلژیکی در کشور آفریقایی مالی نیز گفت: «در واقع ما هم اکنون در قالب مأموریتی اروپایی برای آموزش هفتاد نفر نیرو در آن جا داریم و پس از ماه ژوئن که مسئولیت این مأموریت اروپایی به ما سپرده می شود، حدود دویست نیروی نظامی در مالی خواهیم داشت.»