چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سلسله مصاحبه های انتخاباتی دکتر مهدی خزعلی ​ـ بخش دوم ـ «عبور از اصلاح طلبی و اصولگرایی» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶

سلسله مصاحبه های انتخاباتی دکتر مهدی خزعلی ​ـ بخش دوم ـ «عبور از اصلاح طلبی و اصولگرایی» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶

دکتر مهدی خزعلی در دومین بخش از سلسله‌ مصاحبه های انتخاباتی خود به موضوع «عبور از اصلاح طلبی و اصولگرایی» در جامعه پرداخت.

دکتر مهدی خزعلی در این مصاحبه گفت، بنای عبور از اصلاح طلبی و اصولگرایی را نداریم؛ آن‌ چیزی که قرار است از آن‌ عبور کنیم مدعیان اصلاحات و مدعیان اصولگرایی هستند. من خودم را یک اصلاح طلبِ اصولگرا می‌‌دانم. اصلاح طلب از این جهت که معتقد به اصلاحات هستم و برانداز نیستم، و اصولگرا از این جهت که به اصول پایبند هستم.
دکتر مهدی خزعلی اظهار داشت، عده‌ای از کسانی‌ که پرچم اصلاحات را امروز به دست دارند، مدعیانی بیش نیستند، که بر استمرار وضعیت کنونی‌ پافشاری میکنند. کسانی‌ که روز ۲۲ بهمن به راهپیمایی می‌آیند و پا بر پرچم آمریکا می گذارند و یا شعار مرگ بر آمریکا با هر کشور دیگری را سر دهند، نمی توانند از «گفتگوی تمدن ها» صحبت کنند.
دکتر مهدی خزعلی با اشاره به حرکت اخیر کارگردان ارزنده کشورمان اصغر فرهادی گفت،حرکت اعتراضی آقای فرهادی در برابر «فرمان ممنوعیت ورود اتباع ایرانی‌ به آمریکا» بسیار موثرتر از شعارهای «مرگ بر آمریکا» در طول ۳۸ سال گذشته بود.
دکتر مهدی خزعلی گفت اصلاح طلب واقعی‌ اصلاحات را از خود آغاز می‌کند، و اولین پلّه این است که اعتراف کنند غلط کردیم که بر پشت بام مدرسه «آیین دادرسی» را اعدام کردیم، و اگر به این اشتباهات اعتراف نکنند، این اشتباهات دوباره تکرار خواهند شد.
دکتر مهدی خزعلی در ادامه گفت من متقعدم سال ۱۳۹۶ «سال استقامت و عقلانیت» باید باشد، و نباید مرعوب قدرتها شد. به عنوان مثال رهبری مطلبی در پیام نوروزی میفرماید که بنده می‌گویم اشکال دارد، و با احترام می‌گویم رهبر عزیز، این که فرمودید «تولید و اشتغال» درست نیست، و باید سرمایه وارد کشور شود؛ با شعار کاری از پیش نمیرود، این که گفتید کالایِ داخلی که وجود دارد وارداتش حرام است درست نیست، این میشود
انحصار و فساد، و کیفیت پایین میاید. تولیدکنندگان ما باید بتوانند کالای خود را صادر کنند و این کالاها کیفیتی داشته باشد که در خور رقابت با کالاهای اروپایی‌ باشد
رهبر عزیز اگر می‌خواهید تولید راه اندازی شود، باید این «شبکه ربوی» تعطیل شود.
دکتر مهدی خزعلی در این مصاحبه به تضمین راهکار ارائه شده توسط خود پرداخت و گفت، تضمین این که این خط سوم منحرف نشود نظارت است، علت این که دولت احمدی‌ نژاد بی‌ انضباط‌ترین و آلوده‌ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی است این بود که قوه مجریه، مقننه و قضاییه یکدست شده بود، و عملا نظارتی بر دولت وجود نداشت؛ به همین دلیل هم هر کاری که خواستند کردند و فاسدترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی ایران را رقم زدند.
دکتر مهدی خزعلی در پایان با پرداختن به علت انحراف اصولگرایان گفت، اصولگرایان می‌گفتند حفظ نظام از «اوجب واجبات» است، به همین دلیل نباید نقد کرد، و متاسفانه اصلاحات نیز دچار چنین انحرافی شده، و می‌گویند نباید دولت را تضعیف کرد، و با این گفتمان «انتقاد» را نفی میکنند، ولی در خط سومی که ما ارائه میدهیم، دولت باید هر ماه در برابر خبرنگاران بنشیند، مورد نقد قرار گیرد و به سؤالات پاسخ دهد. متاسفانه دولت روحانی چنین کاری را نکرد و به همین دلیل از مردم فاصله گرفت، و این اشتباه بزرگ اصلاحات است که به کاندیداتوری آقای روحانی دل بسته است.