جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » بیرون کشیدن شهر “الطبقه” از چنگال داعش

بیرون کشیدن شهر “الطبقه” از چنگال داعش

 

منابع نظامی از ورود نیروهای دموکراتیک کرد سوریه و نیروهای آمریکایی به داخل شهر «الطبقه» در غرب الرقه خبر می‌دهند.

پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، با اعلام این خبر افزود که سد استراتژیک «الفرات» – که برق بخش وسیعی از سوریه را تأمین می‌کند-  نیز در منطقه «الطبقه» واقع شده است. جنگنده‌های آمریکایی نیز به شدت در حال بمباران مواضع تروریست‌های داعش هستند و موج وسیعی از فرار غیر نظامیان از شهر الطبقه و الرقه آغاز شده است.

 در همین حال، یک فرمانده نیروهای کرد، به پایگاه خبری القاسیون (وابسته به معارضان) گفته است که نیروهای تفنگدار آمریکایی نیز به همراه نیروهای کرد می‌جنگند و توپخانه آمریکا از هفت نقطه در حال موشک‌باران مواضع داعش در داخل شهر الرقه هستند. او همچنین یادآور شده است که نیروهای کرد و آمریکایی وارد بخش شرقی شهر الرقه شده‌اند.

به گفته این فرمانده کرد، شهرک «الکرامه» و چندین روستای اطراف آن در حومه شرقی رقه آزاد و درگیری‌ها به شهر رقه کشیده شده است.در همین حال بالگردها و هواپیماهای آمریکایی تلاش دارند نیروهای کرد را در اطراف سد موصل پیاده کنند که با مقاومت تروریست‌های داعش روبه شده‌اند.دو روز پیش نیروهای آمریکایی در غرب شهر «الطبقه» پیاده شده و مسیر الرقه به حلب را مسدود کرده بودند.

بزرگراه بین المللی حلب – رقه

فرودگاه نظامی «کویرس»

براساس نقشه‌های میدانی و اولویت‌های نظامی، هدف بعدی نیروهای بعثی و حزب اللهی شهرک «مسکنه» خواهد بود که دروازه ورود به شهر «طبقه» و سد «فرات»، در ریف جنوبی استان رقه به شمار می‌آید . آنها میگوشند با تصرف این مناطق  نقش خود را در عملیات آزادسازی رقه پر رنگ تر کنند. با این همه رژیم ضدمردمی بشارالاسد ملاحظات خاص حاکم بر شهر طبقه را در نظر خواهد گرفت که مهمترین آن حضور نظامیان آمریکایی در این شهر است. همچنین نمی‌توان تلاش‌های گسترده گروه‌های مسلح موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» که از حمایت بی‌سابقه آمریکا در شمال سوریه و استان رقه برخوردار هستند، را نادیده گرفت و اینکه این نیروها تلاش می‌کنند، با حمایت نظامی آمریکا که اکنون شکل و قالب مستقیم به خود گرفته، پیش از موعد مقرر فتح رقه را از آن خود کنند.

موقعیت شهرک مسکنه در ریف شرقی حلب