جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ارائه گزارش بازداشت روزنامه نگاران و سوء قصد به جان قطب سلسله نعمت اللهی گنابادی، به پارلمان اروپا

ارائه گزارش بازداشت روزنامه نگاران و سوء قصد به جان قطب سلسله نعمت اللهی گنابادی، به پارلمان اروپا

روز چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ تیم وکلای «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» در ملاقات با نمایندگان پارلمان اروپا گزارش نقض مستمر حقوق بشر در ایران را ارائه کردند.
این گزارش شامل دو بخش بود:
در بخش اول به بازداشتهای دو هفته گذشته روزنامه نگاران و مدیران کانالهای تلگرامی نزدیک به معتدلین و اصلاح طلبان پرداخته شد، و به طور اخص پرونده احسان مازندرانی و هنگامه شهیدی که در حال حاضر در اعتصاب غذا می باشند، مطرح و بررسی شد.
در این گزارش وضعیت کامل احسان مازندرانی و نحوه بازداشت ایشان با ضرب و شتم و استفاده از شوکر برقی، و گرفتن اعتراف اجباری از هنگامه شهیدی زیر شکنجه بازجویان ارائه شد.
بخش دوم گزارش وکلای «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر » به پارلمان اروپا به بیانات قطب سلسله نعمت اللهی گنابادی، دکتر نورعلی تابنده اختصاص داشت، که «دیروز در یکی از جلسات دراویش گنابادی که به مناسبت نوروز برگزار شده بود، اظهار داشت که اطمینان حاصل کرده که تا کنون چند بار به جان ایشان سوء قصد شده و قصد حذف ایشان را داشته اند».
در این بخش به حذف حاج علی تابنده ، قطب قبلی سلسله نعمت اللهی گنابادی توسط تیم سعید امامی در راستای قتلهای زنجیره ای نیز اشاره شد.
لازم به ذکر است که فایل صوتی بیانات دکتر نورعلی تابنده در «یکم فروردین ۱۳۹۶» و صحبتهای سعید امامی در «ارتباط با حذف دراویش » در دانشگاه همدان، ضمیمه این گزارش شد.