شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » حیدر العبادی از کاخ سفید: نیروهای عراقی با کمک نیروهای آمریکایی می توانند داعش را در داخل عراق، منطقه و حتی جهان از بین ببرند.

حیدر العبادی از کاخ سفید: نیروهای عراقی با کمک نیروهای آمریکایی می توانند داعش را در داخل عراق، منطقه و حتی جهان از بین ببرند.

بنا به اظهار نظر حیدرالعبادی  تا آزاد سازی کامل موصل از چنگال “داعش” زمان زیادی باقی نمانده است.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر اهمیت روابط عراق و آمریکا گفت: آمریکا و عراق در مبارزه با داعش نقطه نظر مشترکی دارند.

به گزارش مشرق؛ وی افزود: عراق در ریشه کن کردن داعش اکنون در مرحله سرنوشت ساز تاریخی قرار دارد و نیروهای عراقی با کمک نیروهای آمریکایی می توانند تروریست های داعش را در داخل عراق و همچنین در منطقه و حتی جهان از بین ببرند.نیروهای مبارزه با تروریسم عراق قدرتمندترین نیروهای نظامی در منطقه هستند و به آن افتخار می کنیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در دیدار با حیدر العبادی گفت: آنچه اکنون بر آن متمرکز هستیم شکست داعش است.این اقدامی است که هم اکنون در حال رخ دادن است.

ترامپ با انتقاد از تصمیم دولت اوباما در خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت شاید ما نباید وارد عراق می شدیم اما وقتی رفتیم نباید از این کشور خارج می شدیم.

منبع: مهر

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه بار دیگر از دولت سابق این کشور به دلیل توافق با ایران انتقاد کرد. وی که در ابتدای جلسه با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در کاخ سفید صحبت می‌کرد، در مورد نشست معارفه‌اش با عبادی گفت: «چند دقیقه‌ای با هم صحبت کردیم تا با یکدیگر آشنا شویم. یکی از چیزهایی که من پرسیدم، این بود که چرا رئیس‌جمهور (باراک) اوباما آن توافق را با ایران امضا کرد؟ هیچ‌کس هنوز نفهمیده چرا. شاید بعدا روزی متوجه شدیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این هم بارها از توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ انتقاد کرده، اما اعلام کرده که این توافق را به نحوی «سختگیرانه» اجرا می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا خروج زودهنگام نیروهای این کشور از عراق را موجب ایجاد خلأ و قدرت گرفتن گروه‌های تندرو می‌داند و به اوباما به دلیل خارج کردن نیروها، انتقاد دارد.

منبع: فارس