سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سام حسینی؛ بازداشت احسان مازندرانی در راستای بازداشتهای اخیر به منظور مهندسی انتخابات ۹۶ است

سام حسینی؛ بازداشت احسان مازندرانی در راستای بازداشتهای اخیر به منظور مهندسی انتخابات ۹۶ است

احسان مازندرانی، مدیر مسئول سابق روزنامه فرهیختگان، با وجود پایان دوره محکومیت، بار دیگر توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران یکشنبه گذشته بازداشت شد.
ماموران اطلاعات سپاه با یورش به منزل احسان مازندرانی در ظهر ۲۲ اسفند ۹۵ ایشان را به طرز وحشیانه ای همراه با ضرب و شتم با بکارگیری شوکر برقی بازداشت و به زندان منتقل کردند.

احسان مازندرانی در اعتراض به «روند غیرقانونی، سیاسی و خودسرانه» بازداشت خود، از هنگام بازداشت دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

جعفری دولت آبادی دادستان تهران در مصاحبه ای که روز سه شنبه ۲۴ اسفند انجام داده بود مدعی شد که احسان مازندرانی برای ادامه محکومیت مجددا بازداشت شده است، که البته اسناد و مدارکی که در اختیار شبکه جهانی «دُرّتی وی» قرار گرفته ناقض ادعای دادستان تهران است.

 

در این اسناد به روشنی دیده میشود که تاریخ آغاز محکومیت احسان مازندرانی یازدهم آبان ۱۳۹۴ و پایان محکومیت ایشان در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ است .

سام حسینی برادر همسر احسان مازندرانی در مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی «دُرّ تی وی» اظهارات «جعفری دولت آبادی» را مضحک خواند، و گفت طبق اسنادی که منتشر شده محکومیت احسان در تاریخ ۲۳ بهمن ۹۵ به پایان رسیده و موردی برای بازداشت ایشان نبوده است.

سام حسینی در ادامه این گفتگو بازداشت احسان مازندرانی را در راستای بازداشتهای اخیر روزنامه نگاران به منظور مهندسی انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ دانست.​
سام حسینی اضافه کرد، که هنگام بازداشت به احسان با شوکر برقی حمله کردند و او نیز از هنگام بازداشت دست به اعتصاب غذای خشک زده و امروز ۵مین روز اعتصاب او می باشد.
سام حسینی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت فشارها بر روی خواهرم زیاد است و به تازگی ایشان را از کار نیز اخراج کرده اند ، به یاد دارم اوایل ریاست جمهوری آقای روحانی ملیحه خواهرم که در آن زمان خبرنگار روزنامه بهار بود از آقای روحانی در ارتباط با گشایش انجمن صنفی روزنامه نگاران پرسید و خوشحال از اینکه ایشان امید را به جامعه بازمی گردانند، و حال با گذشت چند سال در آستانه انتخابات شاهد بازداشتهای گسترده روزنامه نگاران از جمله احسان هستیم.