سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » عفو بین الملل: شکنجه آرش صادقی توسط سپاه پاسداران از طریق ممانعت از اعزام وی به بیمارستان

عفو بین الملل: شکنجه آرش صادقی توسط سپاه پاسداران از طریق ممانعت از اعزام وی به بیمارستان

امروز ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای با تاکید بر شکنجه آرش صادقی مدافع حقوق بشر زندانی از طریق ممانعت از اعزام وی به بیمارستان، خواستار آزادی بی قید و شرط وی، توقف ممانعت از درمان او و تحقیق و محاکمه مسئولان دخیل در این امر شد.

در بیانیه سازمان عفو بین الملل آمده است: “زندانی عقیدتی و مدافع حقوق بشر ایرانی، آرش صادقی توسط سپاه پاسداران از طریق ممانعت از اعزام فوری وی به بیمارستان هدف شکنجه قرار گرفته است. آقای صادقی از مشکلات تنفسی، زخم و خونریزی معده، درد شکم و عوارض گوارشی رنج می برد.”

سازمان عفو بین الملل در بیانیه خود خواستار آزادی بی قید و شرط آرش صادقی و همسرش شد و تاکید کرد این دو زندانی عقیدتی هستند. این سازمان همچنین با تاکید بر اجازه دسترسی فوری آقای صادقی به امکانات پزشکی مورد نیاز از مقامات ایران خواست تا مسئولین دخیل در ممانعت از بستری شدن وی در بیمارستان را مورد تعقیب قضایی قرار داده و بر اساس استانداردهای بین المللی مورد محاکمه قرار دهند.
آرشصادقی به دلیل پیشرفت زخم و خونریزی معده قادر به خوردن غذای جامد نیست و در بوفه این بند نیز غذای مناسب وضعیت جسمی وی وجود ندارد. این زندانی که با بیماری های التهاب مزمن مجاری هوایی (آسم)، خونریزی معده و کولیت روده، ناشی از اعتصاب غذای طولانی مدت و عدم درمان در بیمارستان، دست و پنجه نرم می کند، همچنان با مخالفت نهاد سپاه پاسداران در زندان و محروم از درمان نگهداری می شود. از سوی دیگر، آقای صادقی و همسرش که در بند زنان این زندان به سر می برد، از ملاقات محروم هستند.

منبع : هرانا