پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اظهارات کامل صوتی-تصویری علی خامنه ای در کنفرانس موسوم به حمایت از فلسطین

اظهارات کامل صوتی-تصویری علی خامنه ای در کنفرانس موسوم به حمایت از فلسطین

علی خامنه‌ای در ششمین کنفرانس بین المللی موسوم به ” حمایت از انتفاضه فلسطین” گفت: مقاومت‌های پی‌درپی غزّه، که اینک به قلعه‌ شکست‌ناپذیر مقاومت مبدّل شده است، در طی چند جنگ پیاپی نشان داد که رژیم اسرائیل، ضعیف‌تر از آن است که در مقابل اراده‌ یک ملّت، توان ایستادگی داشته باشد.

سایت مشرق نیوز – اطلاعات سپاه پاسداران- بانظری تحلیلی مواضع  بیان شده علی خامنه ای را توضیح داده است. متن مقاله مشرق نیوز با انشاء ویژه این سایت پروپاگاندیست به شرح زیر است:
مقام معظم رهبری در سخنان خود، با تأکید بر سیاسی و جریانی نبودن مسأله مقاومت اسلامی، از انتفاضه سوم و لزوم استیفای حقوق مردم مظلوم فلسطین سخن گفتند.
به گزارش مشرق، بیانات رهبری در اجلاسیه فلسطین منتشر شد. در این بیانات مباحثی چون محور مقاومت، انتفاضه، فعالیت گروه های مقاومت و مسئله و قضیه فلسطین مورد توجه قرار گرفت و ایشان در بیانات خود به این موضوعات اشاره داشتند.

یک: معظم له به تبیین مبانی مقاومت و حمایت از فلسطین و عدم سیاست زدگی در موضوع فلسطین پرداختند و با صراحت اعلام کردند اگر مقاومت نبود معلوم نبود فلسطین به کجا می رسد. ایشان مقاومت را در سطوح مختلف تشریح فرمودند و مهمتر از همه برای اولین بار سیر مقاومت اسلامی فلسطین به ویژه پس از انقلاب مورد بازخوانی قرار گرفت. توجه حضرت آیت الله خامنه ای به موضوع مقاومت لبنان و دستاوردهای آن نوید بخش عزم جدی گروه های فلسطینی در آینده است. معظم له در متن سخنرانی شان با توجه به همه جوانب از تمامی گروه های فلسطینی نام بردند و ذکر مصداق کردند. این نشان میدهد چتر مقاومت اسلامی بیش از آنکه سیاسی و یا جریانی باشد بر سر هر آنکس که در برابر اسرائیل بایستد پهن شده و مقاومت اسلامی از تمامی افراد و گروه ها حمایت خواهد کرد.
دو: رهبری معظم انقلاب از انتفاضه سوم گفتند و آن را نوید بخش پیروزی های آینده نامیدند. اینکه چرا رهبری انتفاضه را مبدا مهمی میداند باید در آمارها و بررسی دو انتفاضه گذشته دانست. به صراحت می توان گفت مقاومت در دو انتفاضه گذشته چنان خسارت های مالی بر رژیم اشغالگر قدس وارد کرد که قابل جبران نیست. به طور مثال با آغاز انتفاضه دوم رشد ناخالص داخلی رژیم اشغالگر قدس از مثبت 4/6 به منفی شش دهم رسید و این یعنی فاجعه در زیرساخت های اقتصادی اسرائیل. در کنار آن بیکاری با رشد افزایشی مواجه بود و به ده درصد رسید.  صادرات از 24 درصد به منفی 11 و  واردات نیز با منفی 4 درصد مواجه شد. به واقع اقتصاد اسرائیل با کلمه انتفاضه نابود شد و تایید رهبری نسبت به موج انتفاضه سوم خسارت های به مراتب بدتری به اقتصاد اشغالگران وارد می سازد. از این منظر تاکیدات ایشان نسبت به تبعات اقتصادی انتفاضه قابل توجه است.
سه: یکی دیگر از بیانات معظم له توجه به حقوق حق طلبانه و حق جویانه ملت فلسطین است. ایشان در ابتدای بیانات به این موضوع اشاره داشتند. متاسفانه در این چند ماه شاهد افزایش سطح ارتباط میان دولت های مرتجع منطقه ای با اشغالگران هستیم که به نوبه خود نادیده گرفتن این حق واقعی ملت فلسطین است. نباید فراموش کنیم از ابتدای 1948 تا به امروز دولت جعلی اسرائیل سعی کرد تا روابط خود را با کشورها به گونه ای افزایش دهد که مسئله فلسطین فراموش شود. طرح مسئله حق طلب بودن و حق جو بودن ملت فلسطین نوعی بازخوانی مشروعیت و مظلومیت فلسطین در این چند دهه است.
طرح همین موضوع می تواند افکار عمومی جهان را نسبت به موضوع فلسطین حساس تر کند. به چه علتی ملتی از حق خود بازمانده اند و گروهی به زور حقی بر خود تصور میکنند. طرح مسئله ای که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند به واقع تبیین موضوعات مهمی چون  آینده فلسطین، مبارزه با اسرائیل، مبارزه با اشغالگری و پذیرش هر نوع نادیده انگاری در سرنوشت فلسطین است. متاسفانه این موضوع نباید فراموش شود که ملت فلسطین تا قبل از انقلاب اسلامی مورد فراموشی قرار گرفتند و اولین گروه های فلسطینی همچون جهاد اسلامی با انقلاب اسلامی ایران شکل گرفتند. در واقع جمهوری اسلامی ایران اولین جرقه های مقاومت برای مبارزه حق طلبانه را زد و حالا شاهد هستیم دامن صهیونیست ها را گرفته است. از این منظر نیز بیانات معظم له حائز اهمیت است.

منبع: فارس