جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اخبار ویژه روزنامه‌های 30 بهمن؛

اخبار ویژه روزنامه‌های 30 بهمن؛

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند

*********

کیهان

وندی شرمن: در توافق هسته‌ای حق وتو و بازگرداندن تحریم‌ها را حفظ کردیم

معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا گفت ما در مذاکرات و توافق هسته‌ای با ایران می‌خواستیم مطمئن باشیم که حق وتوی ما حفظ می‌شود.
وندی شرمن در گفت‌وگو با نشریه اسرائیلی فلش گفت: روسیه معتقد بود که ما باید راهی برای رفع تحریم‌ها علیه ایران پیدا کنیم؛ این مسئله به خاطر انجام فعالیت‌های تجاری، برای آنها مهم بود. همچنین این بخشی از باور روسیه بود که تحریم‌های فرا سرزمینی و تحریم‌های یک جانبه آمریکا قانونی نیست. با وجود این، مادامی که مذاکرات جدی بود، آنها کم و بیش از تحریم‌ها تبعیت می‌کردند.
شرمن خاطرنشان کرد: یکی از زمینه‌های واگرایی شدید میان آمریکا و روسیه در جریان مذاکرات با ایران، قطعنامه موشکی و تحریم تسلیحاتی سازمان ملل بود. روسیه معتقد بود که نباید محدودیت‌های موشکی اعمال شود، نباید محدودیت تسلیحاتی وجود داشته باشد؛ آنها نمی‌خواستند هیچ محدودیتی بر سلاح‌های ایران اعمال شود، و فکر نمی‌کردند باید محدودیت‌هایی علیه ایران اعمال شود.
همه به اجماع رسیدند که درباره این موضوع به عنوان یکی از آخرین مسائل مذاکره شود، با این باور که اگر روسیه چیزی نخواهد و آمریکا هم خواستار چیز زیادی نباشد، اگر ما به سمت توافق پیش برویم، راهی برای رسیدن به توافق پیدا خواهیم کرد که البته همین طور هم شد و ما توانستیم به توافقی جامع دست یابیم.
وی گفت: آمریکا می‌خواست که قادر به بازگرداندن تحریم‌ها باشد. ما می‌خواستیم اطمینان یابیم که حق وتوی ما حفظ می‌شود. در نتیجه ساز و کاری که ایجاد کردیم، نوعی رأی معکوس است و موجب حفظ توانایی آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها می‌شود.

اعلام برائت زیباکلام از موسوی و حرمت‌شکنان عاشورا

صادق زیباکلام تلویحاً از میرحسین موسوی اعلام برائت کرد.
وی در مصاحبه با «فرارو» درباره سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: «معتقدم آنچه مقصود رهبر معظم انقلاب بوده، این است که ایشان انتظار دارند مسائل اتفاقات 88 روشن‌تر شود. مواضع گروه‌های منتقد و معترض مشخص شود. معترضان مشخص کنند که چه نگاهی به برخی رفتارهای روز عاشورای 88 و اتفاقاتی شبیه به آن در جریان اعتراضات دارند. به نظر می‌رسد ایشان انتظار دارند اصلاح‌طلبان و معترضان مرز خود را با اتفاقات ساختارشکن روشن کنند.»
او اظهار کرد: «من یقین دارم هیچ اصلاح‌طلب و منتقدی برخی اتفاقات روز عاشورای سال 88 و پیش از آن را تأیید نمی‌کند. شاید اصلاً عده‌ای عامدانه برای گسترش اختلافات و شکاف در آن زمان دست به این اقدامات زده باشند. تا دو جریان درگیر را بیشتر به سمت رویارویی سوق دهند.»
یادآور می‌شود پس از حرمت‌شکنی آشوبگران که در میان آنها اعضای گروهک تروریستی منافقین و بهائیت هم دستگیر شدند، میرحسین موسوی با صدور بیانیه‌ای، این جماعت حرمت‌شکن را مردمان خداجو توصیف کرد.

کلاهبرداری نفتی توتال در منابع نفتی مشترک ایران با قطر

کلاهبرداری توتال در تفاهم‌نامه نفتی با ایران به بحث جدی رسانه‌ها تبدیل شده است.
کارشناسان با توجه به بدعهدی سابقه‌دار شرکت نفتی فرانسوی توتال در گذشته، این احتمال را می‌دهند که اظهار نزدیکی توتال به ایران، بیشتر برای جمع‌آوری اطلاعات در حوزه منابع نفتی مشترک با قطری‌ها بوده است. توتال از این طریق می‌تواند بهره‌برداری بیشتری از منابع نفتی موجود در این حوزه مشترک نفتی بکند.
روزنامه اصلاح‌طلب آرمان دراین‌باره بدون اینکه اصل ماجرا را رد کند، نوشت: وزیر نفت می‌گوید در صورتی که توتال اطلاعات حوزه انرژی ایران را به قطری‌ها بدهد، ایران از این غول نفتی غرامت می‌گیرد. به دنبال انعقاد قراردادهایی که در حوزه نفت و گاز بین ایران و شرکت‌های معتبر خارجی به امضا رسید، نگرانی‌هایی در رابطه با افشای اطلاعات ایران در این زمینه به وجود آمد.
این روزنامه افزود: بسیاری از شرکت‌هایی که با ایران قرارداد بسته‌اند پیش از این یا اکنون فعالیت‌هایی در میادین مشترک با کشورهای همسایه ایران داشته‌اند. این مسئله نگرانی در رابطه با افشای اطلاعات ایران را بیشتر می‌کند. هرچند به دنبال انعقاد قراردادهای مختلف در حوزه نفت و گاز برای جذب سرمایه‌های خارجی برخی انتقادات بی‌اساس را مطرح کردند، اما وزارت نفت همواره این اطمینان را داده است که چارچوب قراردادها کاملا مشخص بوده و در صورتی که طرف قرارداد تعهدات خود را عملی نکند، ایران حق دریافت غرامت را دارد.
وزیرنفت در اظهار نظراتی جدید به این مسئله پاسخ داد که اگر توتال اطلاعات ایران را به قطری‌ها بدهد، دولت در قبال این اقدام چه خواهد کرد؟ زنگنه گفت: اگر اثبات شود که توتال اطلاعات ما را به طرف قطری داده است مسئله به دعوایی ختم می‌شود و توتال باید غرامت بپردازد. او در واکنش به اظهارات اخیر پاتریک پویان مدیرعامل توتال و عقب‌نشینی این شرکت فرانسوی از توسعه فاز 11 پارس‌جنوبی، عنوان کرد: درباره توافق با توتال، باید موافقتنامه تبدیل به قرارداد شود و تا دو ماه آینده تمام شده و قرارداد امضا می‌‌شود.
وزیر نفت با اعلام اینکه ملاحظات سیاسی توتال را به وزارت خارجه منعکس کرده‌ایم، تصریح کرد: نمی‌دانیم چرا توتال این حرف را زد، در قرارداد آمده، ما از سیاست‌های اتحادیه اروپا تبعیت می‌کنیم، حرف‌های آنها قابل قبول نیست.
مدیر توتال اخیرا نسبت به انعقاد قرارداد نفتی با ایران- به بهانه تحریم‌های آمریکا- ابراز تردید کرد.
این شرکت فرانسوی چند سال پیش نیز ضمن نقض قرارداد با ایران، از پرداخت خسارت و جبران آن طفره رفت.
همزمان با روزنامه آرمان، روزنامه جوان نیز در گزارشی نوشت: اظهارات اخیر وزیر نفت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری یک پیام ویژه داشت؛ توتال در حال دبه کردن است!
به گزارش «جوان» طی دو هفته گذشته مدیرعامل توتال دو بار از اهمیت نقش آمریکا در آینده سرمایه‌گذاری در ایران گفت. یکبار گفت ما تابع قوانین آمریکا هستیم و بار دیگر چنین گفت: «ما برنامه داشتیم در فاز 11 پارس‌جنوبی سرمایه‌گذاری کنیم ولی باید منتظر بمانیم تصمیم ترامپ در مورد تحریم‌ها چیست.»
این اظهارات پاتریک پویان مدیرعامل توتال با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد ولی بیشتر کارشناسان معتقدند راهی که توتال برای خود انتخاب کرده است، ادامه همان مسیری است که از سال 79 تا 88 طی و رسما ایران را معطل کرد. فاز 11 پارس‌جنوبی به عنوان مرزی‌ترین فاز پارس‌جنوبی سال‌ها معطل فرانسوی‌ها ماند تا قطری‌ها با خیال راحت از این مخزن برداشت کنند. جالب است بدانید توتال فرانسه که معطلی 9 ساله را به ایران تحمیل کرد، در آن سوی مرز با شراکتی که با قطر داشت بر سرعت برداشت خود افزود. با توجه به سوءعملکرد این شرکت در ایران و فاز 11، بسیاری از منتقدان گفتند که اعتماد دوباره به این شرکت در فاز 11 تکرار اشتباه گذشته است و تنها عایدی ایران، معطلی است.

تمسخر اعطای نشان ضدتروریسم به عربستان از سوی مأمور سابق سیا

عضو سابق سازمان سیا تأکید کرد تقدیر سازمان اطلاعاتی آمریکا از ولیعهد عربستان مضحک است و ترامپ هم به خوبی این را می‌داند.
ران آلدو تحلیلگر سابق سیا به راشاتودی گفته است: اهدای نشان سازمان سیا به محمدبن نایف به بهانه مبارزه با تروریسم انجام شد. این در حالی است که عربستان به شکل گسترده‌ای به حمایت از تروریسم متهم است و آمریکا نیز خود چنین اتهامی را مطرح کرده است.
وی گفت عربستان تروریسم را به روش‌های مختلف برای مثال در سوریه گسترش داده است. عربستان از بیشتر تروریست‌ها حمایت می‌کند. کاملا مضحک است که ما به این کشور مدالی را به دلیل مبارزه با تروریسم اعطا می‌کنیم. وی افزود: ما کاملا آگاه هستیم که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا این مسئله را می‌داند. «مایک پمپئو» رئیس سیا و ژنرال «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی نیز از این امر آگاه هستند.
فراموش نکنید که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا فلین را از پست مدیریت سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا عزل کرد. این یک راز آشکار در واشنگتن دی‌سی است که اوباما، فلین را از پست قبلی‌اش عزل کرد زیرا او به رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفته بود «میانه‌رویی در سوریه وجود ندارد. وجود نیروهای میانه‌رو در سوریه افسانه است آنها وجود خارجی ندارند» و ترامپ مایکل فلین را به عنوان مشاور امنیت ملی‌اش انتخاب کرد.

رکود عمیق اقتصادی حاصل خوش‌بینی دولت به برجام است

یک کارشناس اقتصادی می‌گوید دولت به واسطه خوش‌بینی محض به برجام، موجب رکود عمیق اقتصادی شد.
سیدحمید میرمعینی در گفت‌وگو با الف، با بیان اینکه «رشد اقتصادی اعلامی دولت، نمود عینی و ملموس در جامعه ندارد» افزود: به نظر می‌رسد صنایع کوچک و متوسط کشور عمدتا دارای مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش هستند و یا مشکل تقاضا دارند که محصولاتشان فروش نمی‌رود و با کاهش تقاضا روبرو هستند.
وی با بیان اینکه بخش پولی و نظام بانکی کشور دارای مشکلات انجماد گردش پول است، گفت: تقریبا نسبت گردش پول در بانک‌ها کاهش پیدا کرده که دلیل آن رکود حاکم بر اقتصاد است؛ از طرفی هم بازار سرمایه حال و روز بدی دارد و حجم معاملات آن به شدت کاهش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه «رشد اقتصادی اعلامی دولت به دلیل افزایش فروش نفت بوده و نه بهره‌وری افزایش پیدا کرده و نه اشتغال جدید ایجاد شده»، اضافه کرد: معمولا رشد اقتصادی نسبت به سال یا دوره گذشته محاسبه می‌شود و اشتغال‌زایی مهم‌ترین برون داد آن است که این اشتغال‌زایی در اقتصاد صورت نگرفته است.
وی اظهار داشت: بخش صنعت ساخت و ساز که عمدتا محرک رشد اقتصاد ایران بوده و یا خدمات، بانکداری، بازار پولی و سرمایه رشد را نداشتند، اما تولید و فروش نفت از حدود یک میلیون بشکه به بیش از 2 میلیون و 800 هزار بشکه در روز رسیده است.
میرمعینی افزود: نباید انتظار داشت که در سال آینده نرخ رشد عدد بالایی باشد، زیرا ظرفیت تولید نفت به حداکثر رسیده است و اکنون اتفاق افتاده است. در سال 1396، اگر بخش‌های اقتصادی کشور با همین منوال پیش بروند، حتما رشد اقتصادی نخواهیم داشت، زیرا بخش خودرو  هم اشباع شده و اگر به سیاست‌های ضدتورمی ادامه دهیم، مطمئنا شاهد رشد منفی هم خواهیم بود.
وی گفت: دولت با اجرای برجام به ورود سرمایه‌گذار و رفع تحریم‌ها خیلی خوش‌بین بود که این اتفاق رخ نداد و به مرور زمان محقق نشد؛ از طرفی هم سیاست کنترل تورم به نوعی بر اقتصاد آسیب وارد کرد که دولت می‌بایست نرخ ارز را با مکانیزم و به صورت ملایم افزایش می‌داد که این‌گونه نشود و شاهد افزایش ناگهانی نرخ ارز بودیم و این موضوع باعث هجوم سفته‌بازی و تقاضای هیجانی برای ارز شد که دولت هم نتوانست پاسخ‌گو باشد.

اعتماد: عایدی برجام برای کارگران افزایش مشکلات معیشتی بود

یک روزنامه اصلاح‌طلب گزارش داد که مشکلات اقتصادی و معیشتی کارگران در دولت یازدهم نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه افزایش هم یافت.
روزنامه اعتماد با اشاره به عدم توازن میان دستمزد کارگران و معیشت نوشت: براساس آمارهای موجود رقم فعلی مزد باید سه برابر یا 300 درصد افزایش پیدا کند تا بتواند هزینه معیشتی را تامین کند. در آخرین سال دولت تنها امیدواری این است که قوه مجریه کاری برای کارگران انجام دهد که قابل بیان باشد و به اصطلاح دهان پرکن باشد.
در دو سال اول دولت یازدهم نمایندگان دولت مدعی بودند با اجرای برجام و لغو تحریم‌های غرب، کارگران هم به سهم خود می‌رسند و حالا نوبت آن است که به این وعده عمل شود. نباید فراموش کرد که در مجموع سه سال دولت یازدهم نرخ مزد علاوه بر اینکه نتوانسته فاصله معیشتی را کم کند، بلکه با عقب افتادن 6 درصدی در این مدت، فاصله‌ها بیشتر هم شده است.
از دولت یازدهم انتظار می‌رود که پس از موفقیت برجام، مشکلات مردم را کاهش دهد و طبعا اگر چنین نشود باید پاسخگو باشد. کارگران نشان دادند در سال‌های سخت با مشکلات کنار می‌آیند اما نباید این بخش را فراموش کرد و دایم معضلات زندگی آنها را نادیده گرفت. خانواده‌های کارگری بخش مهمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و باید حقوق کافی برای یک زندگی شایسته را داشته باشند. نزدیکی فصل انتخابات، روزنامه‌های حامی دولت را نگران رأی طبقات پایین جامعه کرده است.
 خراسان

مجوز ویژه به یک سازمان دولتی درباره 300  خودروی سواری

در حالی که بر اساس ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 95، خرید خودروی سواری داخلی توسط وزارتخانه ها و موسسات دولتی حداکثر به تعداد خروج خودروهای سواری با رعایت مقررات مجاز خواهد بود، بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به سازمان برنامه و بودجه، اعلام شده 300 خودروی سواری که یکی از سازمان های دولتی خریداری خواهد کرد، از شمول این محدودیت مستثنی خواهد بود.
بازخواست دولت از 5 عضو کابینه درباره دریاچه ارومیه
در حالی که بر اساس مصوبه مهرماه هیئت دولت، مقرر شده بود هرگونه توسعه اراضی کشاورزی اعم از تبدیل اراضی ملی منابع طبیعی به کشاورزی، دیم به آبی، زراعی به باغی و حتی بهسازی ایستگاه های پمپاژ آب در سطح حوضه آبریز دریاچه ارومیه ممنوع بوده و وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی موظفند با متخلفان برخورد و گزارش عملکرد ماهانه خود را ارائه کنند، بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر دولت نیز، از 5 عضو کابینه خواسته شده دستورات مهرماه دولت را اجرا و گزارش آن را ارائه کنند.
 ایران
واکنش ایران به بیانیه مداخله‌جویانه امریکا
وزارت خارجه کشورمان درخواست امریکا مبنی بر آزادی محصوران را مداخله‌جویانه خواند و تأکید کرد که آن را نمی‌پذیرد. «مارک تونر» سخنگوی وزارت‌ خارجه امریکا مدعی شده است: «ادامه حصر خانگی آنها مغایر الزامات بین‌المللی ایران از جمله الزامات میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که ایران عضو آن است و باید براساس آن تضمین‌های محاکمه حداقل عادلانه را فراهم.»
به گزارش ایرنا، بهرام قاسمی سخنگوی اما با محکوم کردن این خواسته امریکا، این گونه بیانیه‌ها را مغرصانه، مشکوک، نابجا و اقدامی با اهداف سیاسی خاص دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید کرده است که دولت ایران ضمن پایبندی به تعهدات بین‌المللی خود، اجرای اصول قانون اساسی کشور در رعایت حقوق شهروندی را از اولویت‌های اصلی خود دانسته است.» محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس هم در توئیتر خود نوشت: «درخواست آزادی محصوران از سوی دولت امریکا مداخله در امور داخلی ایران و اقدامی شیطنت‌آمیز برای تشدید اختلافات سیاسی در ایران است.»
زمان انتخاب رئیس مجمع تشخیص
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از انتخاب اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست مجمع توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب خواهد شد.
به گزارش جماران، آیت‌الله ابراهیم امینی درباره ریاست موقت آیت‌الله موحدی کرمانی در این مجمع گفت: مقرر شد تا انتخاب اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام به عهده آیت‌‌الله موحدی کرمانی باشد. وی همچنین گفت: حضرت آقا هر امری که داشته باشند، برای ما مطاع است و ایشان هر صلاحی بدانند و هر فردی را که خود ایشان صلاح بدانند و انتخاب کنند، همان درست و صحیح خواهد بود چرا که حضرت آقا برای همه ما فصل‌الخطاب و حجت است.
بلومبرگ: اروپا مشتاق رابطه با ایران است
شبکه خبری بلومبرگ با اشاره به حضور نمایندگان شرکت‌های داروسازی و خودروسازی اروپایی در سفر نخست وزیر سوئد به ایران، نوشت: در حالی که «دونالد ترامپ» از ایران فاصله می‌گیرد، اروپا (در بهبود روابط با ایران) به جلو گام برمی‌دارد. به گزارش ایرنا، در گزارش این رسانه آمده است: رهبران اروپایی قویاً از توافق هسته‌ای 6 کشور با ایران در سال 2015 حمایت کرده‌اند؛ توافقی که ترامپ آن را بدترین توافق توصیف کرد.
اروپایی‌ها به دنبال آن هستند که شرکت‌هایشان در بازار بزرگ بکر ایران که دارای جمعیتی 80 میلیونی است، پیشرفت کند. در عین حال انگیزه قوی‌تری برای تقویت سیاستمداران میانه‌رو و در رأس آنها «حسن روحانی» رئیس جمهوری پدید آمده است که بهترین فرصت برای ایران قلمداد می‌شود. اکنون فضای بازتری در ایران ایجاد شده و تمایل بیشتری برای همکاری جهت رفع تنش‌های خاورمیانه دارد. روسیه یکی دیگر از امضاکنندگان توافق نیز از متحدان اصلی ایران است. «ژان کریستوف کِمار» مدیر خاورمیانه و آفریقای شرکت پژو فرانسه که در دو سال گذشته 25 بار از ایران دیدن کرده، درباره اینکه آیا سفر اخیرش تحت تأثیر سیاست‌های ترامپ بوده است به بلومبرگ گفت: زمان تغییر کرده و باید به دیدن چهره‌های ما در تهران عادت کنید.
آرمان
شکسته‌شدن سد جهرم شایعه است

شنیده شد که در پی انتشار برخی اخبار و شایعات در فضای مجازی در خصوص شکسته شدن سد جهرم، مدیرکل مدیریت بحران استان فارس این خبر را تکذیب کرد. الف نوشت؛ فیاض‌پور گفت: به دنبال انتشار اخباری در مورد وارد شدن آسیب به سد جهرم، موضوع را از مدیرعامل شرکت آب این شهرستان پیگیری کردم که این موضوع رد شد.وی درباره این که گفته می‌شود روستاهای این منطقه تخلیه شده است، اظهار کرد: موضوع تخلیه این روستاها مربوط به آن بخش از اراضی ملی بود که به تصرف سودجویان درآمده بود و این‌طور نیست که به‌خاطر شکسته شدن سد، محل تخلیه شده باشد.

دروازه قرآن شیراز مسدود شد

شنیده شد که مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از مسدود بودن یکی از باندهای مسیر شیراز- اصفهان در محدوده پل بعد از شهرک زیباشهر خبر داد. حسن فیاض‌پور با بیان این که مسیر خروجی شیراز به سمت اصفهان، بعد از شهرک زیباشهر، به‌علت آب‌گرفتگی معبر کاملا مسدود است، گفت: به رغم تلاش‌ها امکان باز کردن معبر وجود نداشت و باید تا بعد از قطع بارندگی اقدام لازم انجام شود.

ادعای تازه فاکس‌نیوز درباره سردار سلیمانی

شنیده شد که شبکه خبری «فاکس نیوز» برای چندمین بار مدعی شد سردار سلیمانی به مسکو سفر کرده است. فارس نوشت؛ این شبکه که پیش از این هم در چند مورد ادعای مشابهی را مطرح کرده بود، نوشته است که انجام این سفرها نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است. فاکس مدعی شده است که هدف از این سفر ابراز ناخرسندی از فروش تسلیحات روسی به عربستان و دیگر کشورهای عربی است.

مسمومیت ۱۸ دانش‌آموز با شیر فاسد

شنیده شد که صبح روز پنج‌شنبه در حین توزیع شیر بین دانش‌آموزان مدرسه دخترانه نهضت شهر چادگان در حضور کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان و در حین مصرف شیر، تعدادی از دختران دانش‌آموز دچار علائم مسمومیت نظیر دل درد و تهوع شده و به بیمارستان بوعلی چادگان انتقال داده ‌شدند. در پی این اتفاق تعداد ۱۸ نفر از دانش‌آموزان دچار مسمومیت شده و پس از معاینه تحت درمان قرار گرفتند.

تکذیب دعوت برای راهپیمایی

شنیده شد که دفتر آیت‌ا… موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دعوت وی از مردم اهواز برای شرکت در راهپیمایی بعد از نمازجمعه ۲۹ بهمن صحت ندارد. این خبر به دنبال تجمع عصر پنجشنبه مردم اهواز مقابل استانداری میان مردم و نمازگزاران منتشر شد که بدین وسیله تکذیب می‌شود.