شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اعزام “کماندوها و تکاوران تیپ نوهد ارتش” به خیابانهای منتهی به ساختمان پلاسکو به چه منظور صورت گرفت؟!

اعزام “کماندوها و تکاوران تیپ نوهد ارتش” به خیابانهای منتهی به ساختمان پلاسکو به چه منظور صورت گرفت؟!

امروز خیابانهای مرکزی تهران شاهد حضور سنگین و غلیظ نیروهای ارتشی بود. امری که در عین حال هیچ کمکی هم به مردم بی پناه گرفتار در آتش و دود در درون ساختمان پلاسکو نمیکرد و از این جهت اصلا مفید نبود؟!

آیا نظام ناگهان از یک خیزش اعتراضی وسیع مردم معترض دچار وحشت و هراس شده و از روی غافلگیر واحدهای زبده ارتشی را به خیابانها اورده بود؟

سایت تسنیم – اطلاعات بسیح و سپاه- در این مورد گزارشی تهیه کرده است:

 

حضور یگان‌هایی از نیروی زمینی ارتش در محل ساختمان پلاسکو + تصاویر

۳۰ دی ۱۳۹۵ – ۱۳:۱۰

فرو ریختن ساختمان پلاسکو در پی آتش سوزی

یگان‌هایی از نیروی زمینی ارتش در محل ساختمان پلاسکو حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، یگان‌هایی از نیروی زمینی ارتش، در محل  ساختمان حادثه دیده پلاسکو حضور یافته‌اند.
** آماده باش بیمارستان های ارتش

امیر سرتیپ دوم دکتر شهرام بابلی رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی از آماده باش بیمارستان های این نیرو به منظور کمک به حادثه دیدگان پلاسکو خبر داد.

وی افزود: برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی، کلیه بیماستان های این نیرو در حال آماده باش برای کمک و امداد به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو هستنند.

** اعزام سگ‌های زنده‌یاب نزاجا

سگ های زنده یاب نیری زمینی ارتش به دستور ستاد بحران این نیرو برای جستجوی افرادی که زیر آوار ساختمان پلاسکو مانده اند به این محل اعزام شدند.

** اعزام تکاوران تیپ 65 نوهد به پلاسکو

با دستور ستاد بحران نیروی زمینی ارتش تعداد صد نفر از دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع)، 18 نفر از نیروهای تیپ مخصوص 65 و تعدادی از پزشکیاران به همراه تجهیزات به منطقه حادثه ساختمان پلاسکو اعزام شدند بعد از اعلام ستاد بحران ارتش،ستاد بحران نیروی زمینی  جلسه ای را در مرکز فرماندهی و کنترل عملیات نیروی زمینی با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی، مدیریت های عملیات، عملیات روانی، آماد و پشتیبانی، دایره های بحران، هوانیروز و پشتیبانی رزمی مهندسی برگزار کرد.

بنابر دستورات این جلسه تعداد 100 نفر از دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع)، 18 نفر از نیروهای تیپ مخصوص 65 و تعدادی پزشکیار به همراه تجهیزات از جمله آمبولانس، کمپرسی، لودر، بیل مکانیکی وارد منطقه حادثه دیده ساختمان پلاسکو شدند و در حال خدمت رسانی به مصدومان و کمک به نیروهای امدادی هستند.

 

انتهای پیام/