پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آیت الله بروجردی پس از یک دهه به مرخصی درمانی اعزام شد

آیت الله بروجردی پس از یک دهه به مرخصی درمانی اعزام شد

آیت الله سید محمدحسین کاظمینی بروجردی، زندانی عقیدتی و بیمار زندان اوین که آستانه یازدهمین سال حبس خود را سپری می کند، برای نخستین بار روز جاری به مرخصی درمانی اعزام شد.

در پی بیماری شدید سید حسین کاظمینی بروجردی  و تحقق «شروط سنگین» دادگاه ویژه روحانیت از جمله سپردن وثیقه سیصد میلیون تومانی و قرار کفالت توسط دو نفر کفیل، این زندانی عقیدتی صبح امروز چهارشنبه پانزدهم دی ماه برای مدت محدودی به مرخصی درمانی اعزام شد.

با توجه به این که آقای بروجردی در یازدهمین سال اقامت مستمرشان در زندان به سر می بردند و از ابتدای دوران حبس از دسترسی به دارو و درمان محروم بودند، دچار بیماری های متعدد از جمله تنفسی و قلبی شده و از عوارض ناشی از شکنجه های دوران حبس طولانی مدت رنج می بردند و اخیرا وضعیت جسمی ایشان بسیار وخیم و بحرانی شده بود، با این حال اکنون تنها با مرخصی درمانی ایشان آن هم به صورت مشروط موافقت شده است.”

صبح روز یکشنبه دوازدهم دی ماه، درپی وخامت حال سید محمدحسین کاظمینی بروجردی، مسئولین زندان اوین وی را به طور اورژانسی به بیمارستان نامعلومی در خارج از زندان منتقل کردند.

آقای کاظمینی بروجردی، در ماههای اخیر از «عارضه استخوان درد شدید» رنج برده و چندین بار به بهداری زندان اوین منتقل اما بدون درمان مناسب به بند ۳۲۵-الف ویژه روحانیت بازگردانده شده بود.

این زندانی عقیدتی در اثر بدرفتاری های زمان بازداشت و شرایط بد محیطی در مدت طولانی حبس، دچار ناراحتی های قلبی و ریوی شده است با این حال از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده. آقای بروجردی از اواخر آبان ماه به دردهای مفصلی و استخوانی و نیز جمع شدن رگها مبتلا شده، مشکلی که باعث خمیدگی و انحنای پاهای وی شد و توان راه رفتن مناسب را از او سلب کرده است.

آیت الله کاظمینی بروجردی که در سال‌های ۱۳۷۴، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۴ دستگیر و زندانی شده بود آخرین بار در سال ۱۳۸۵ بازداشت و به ۱۱ سال زندان، به انضمام مصادره اموال محکوم شد.

وی به مدت یکسال در زندان یزد نگهداری و سپس به زندان اوین منتقل شد.

 

منبع :هرانا