شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نامه سرگشاده انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر به دکتر علی مطهری نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

نامه سرگشاده انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر به دکتر علی مطهری نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

جناب آقای دکترعلی ابن مرتضی مطهری (رضوان الله علیه) نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و درود بر شما
شب یلدا است و هموطنان ما – شهروندان ایران زمین- خود را مهیای گردهماییهای گرم خانوادگی میکنند. احتمالا شما هم در کنار خانواده عزیزتان این سنت کهن تاریخی را برپا میدارید. شاید هم مشغله های ناشی از مسئولیت خطیری که بر دوش دارید به شما چنین فراغتی را ندهد. معذلک چنانچه احتمالا مستحضر میباشید امروز نیز مانند روزهای قبل بسیاری از هموطنان عزیز ما اعم از زنان و مردان همراه با فرزندان خود در یک مجموعه یک صد نفری در میان یکی از پارکهای پایتخت نزدیک به اوین صف بستند و یکایک از زیر قرآنی که جناب آقای دکترمحمدملکی آزاده مرد آزادیخواه بزرگوار میان دودست خود گرفته بودند عبورکردند تا عازم زندان اوین شوند. در پیشاپیش عموم این جماعت از هموطنان پرشور و صبور و مقاوم ما یک بنر بزرگ بود که برروی آن نوشته شده بود “اگر اندیشیدن جرم است پس ما همه مجرمیم.” این عزیزان با هدف تسلیم خود به زندانبانان زندان اوین پس از عبور از زیرقرآن کریم رهسپار ورودی اصلی زندان اوین شدند تا همانند معلم و استاد مکتبشان آقای دکترمحمدعلی طاهری با شعار “یامرگ، یا آزادی” سایر ایام حیات خودرا در سیاهچال سپری نمایند.
البته طبیعتاً آنها نیز مانند سایر هموطنان تمایل دارند تا شب سرد یلدا را درکانون گرم خانوادگی گرد آیند. اما ندای جوانمردی و فتوت و طنین درونی که از ندای استاد ستمزده شان در فضای سینه آنها انعکاس مییابد و آنان را به همدلی فرا میخواند، و طنطنهء غوغای قلبی ” هل من ناصر ینصرنی” آنها را آرام نمیگذارد و همین دغدغه های درونی است که این هموطنان شکیبا و پایدار را به تحمل سرما و دوری از عزیزان و قبول سختی ها وادار مینماید.
پیش از این عزیزان که امروز راهی زندان اوین شدند روزهای قبل نیز دسته های دیگری از هموطنان تهرانی و شهرستانی به اوین رفته و خودرا تسلیم زندانبانان نموده بودند. آنها اکنون در زندان اوین، قرچک، فشافویه… در بندند، و زندانبانان از آنان با ضربه های شوکر الکتریکی و شلاق و باتوم برقی و انواع اهانتها و توهین ها استقبال کرده و به اتهام اغتشاش و برهم زدن نظم عمومی برعلیه آنها پرونده سازی کرده اند.
آقای علی مطهری عزیز
آیا مجلس محل عرضه احوال عموم به برج عاج نشینان مَصادرعالیه حکومتی نیست؟ مردم ستمزده فریاد دادخواهی خودرا از چه مجرائی باید به گوش مقامات مملکتی برسانند تا کارشان موردرسیدگی قرار گیرد؟
آقای دکترمحمدعلی طاهری که سالها قبل متهم به اتهامات صددرصد واهی و بی پایه شده بودند با دریافت حکم پنج سال حبس تعزیری و پرداخت نهصدو چهار میلیون تومان “رد مال” ایامی از عمرخود را دور از خانه و خانواده در سیاهچال انفرادی بند دو الف زندان اوین سپری نمود. دوران زندان ایشان در هجده تیرماه سالجاری به پایان رسید. اما با کمال اسَف، با دخالت ضابطان قضائی پس از آن مجددا چندبار قرار بازداشت موقت برای ایشان صادر شد که آنها هم سپری گشت و اتمام یافت. اما ایشان همچنان در بند و زندان محبوس میباشند. اخیرا قرار قطعی منع تعقیب ایشان توسط قضات محترم پرونده ایشان در قوه قضائیه صادر شده، اما ایشان هنوز هم در بند و حبس هستند… علاوه بر همه اینها فرمان عفو رهبری سه سال پیش در مورد ایشان صادر شده بود که به سبب کارشکنیهای “ضابطان قوه قضائیه” هرگز بمنصه اجرا نرسید. آقایان مراجع قم مانند آیات عظام گرامی و مکارم علوی گلپایگانی و دیگران فرمان عفو رهبری را عین “حکم حکومتی” دانسته و به عدم امکان استنکاف از آن فتوا داده اند. اما آقای دکترمحمدعلی طاهری هنوز به صورت بلاتکلیف و بدون هیچ حکم قضایی و در فقدان هرگونه جرم یا حتی اتهامی بازهم در زندان اوین بند دو الف به سر میبرند.
آقای دکترعلی مطهری عزیز
چنانچه استحضار دارید روز ۲۶ آبان ۱۳۹۵ قطعنامه جدیدی توسط “کمیته حقوق‌بشر مجمع عمومی سازمان ملل متحد” با ۸۵ رای موافق، ۳۵ رای مخالف و ۶۳ رای ممتنع دایر بر محکومیت ایران به دلیل استمرار نقض حقوق بشر مورد تصویب قرار گرفت.
پیش‌نویس این قطع‌نامه از سوی کانادا ارائه شده بود. نماینده کانادا ضمن انتقاد از وضعیت حقوق‌بشر در ایران گفت این قطع‌نامه «نه با اهداف سیاسی، که برای کمک به بهره‌مند شدن ایرانیان از حقوق خود» ارائه شده‌است. پیداست که واکنش رسمی مقامات نظام به این قطعنامه جدید چیزی جز تخطئه آن و بی اعتبار شمردنش نبود. اما بحث برسر اینجاست که چه دستهایی و با چه اهدافی در داخل کشور این قبیل بهانه ها را به دست “مدافعان حقوق بشر خارج از مرزهای کشور”میدهند؟
پرونده آقای دکترمحمدعلی طاهری در طول مدتی که به استحضار شما رساندیم توسط “ضابطان قضائی” که درحاشیه امن “قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران” قرار دارند معلق شده و قضات محترم و وکلای حق طلب از همه مساعی خود برای عمل به قانون به منظور اقامه حقوق آقای دکترمحمدعلی طاهری دست بسته باز مانده اند.
آقای دکتر علی مطهری عزیز
بر آنچه مسطور شد دلایل خلل ناپذیر و استوار و ادله و براهین مسلم در اختیار است که اگر ابراز تمایل بفرمائید بطور کامل در اختیار سرکار قرارخواهد گرفت. خواسته ما از شما پژواک بخشیدن به این معضل معلق، در عرصه وجدان عمومی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است. طبیعتا اگر چنین گره هایی در داخل کشور به دست دلسوزان متعهد گشوده شود، دیگر جایی برای طرح آنها در مجامع بین المللی و دادگاه وجدان بیدار جهانی نخواهد بود.
شب یلدا بر شما و عزیزان شما مبارکباد
انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر
شاخه آلمان