جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تذکر کتبی نمایندگان به وزیر کشور در خصوص حمله به شاگردان محمدعلی طاهری در مقابل مجلس

تذکر کتبی نمایندگان به وزیر کشور در خصوص حمله به شاگردان محمدعلی طاهری در مقابل مجلس

علی مطهری نایب رئیس مجلس ایران، محمود صادقی، نماینده مردم تهران و علی نجفی نماینده شهرستان بابل در مجلس ایران، طی یک نامه کتبی در خصوص برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی با شاگردان محمدعلی طاهری در مقابل مجلس، به مسوولان اجرایی کشور تذکر دادند.

سه نماینده مجلس ایران در حالی به برخورد خشونت آمیز با شاگردان محمدعلی طاهری واکنش نشان دادند که در متن تذکر آنها آمده که «این رفتار خشونت آمیز با اصول مختلف قانون اساسی از جمله اصل 27 در تعارض است.»

متن این تذکر کتبی به شرح زیر است:

تذکر کتبی نمایندگان به مسوولان اجرایی کشور

هیئت رئیسه محترم
خواهشمند است برابر ماده (208) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، تذکر زیر را ابلاغ و خلاصه آن را در جلسه علنی مجلس قرائت فرمایید.

مخاطب: جناب آقای دکتر رحمانی فضلی، وزیر محترم کشور

خلاصه تذکر:
برخورد خشونت آمیز نیروی انتظامی با تجمع کنندگان در مقابل مجلس شورای اسلامی در تاریخ اول آذر نود و پنج

شرح تذکر:
در تاریخ 95/9/1 عده ای از مردم که بیشتر آنان از زنان محجبه بودند در اعتراض به عدم آزادی یکی از محکومان قضائی که علی الظاهر دوران محکومیت او تمام شده در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. بنا بر اخبار منتشره و اظهارات شاهدان عینی متاسفانه ماموران نیروی انتظامی با تجمع کنندگان برخورد بسیار خشونت آمیزی داشته اند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند. این رفتار خشونت آمیز با اصول مختلف قانون اساسی از جمله اصل 27 در تعارض است. چرا نیروی انتظامی تحت امر جناب عالی چنین رفتار خشونت آمیزی با مردم دارد؟