پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بی خبری از وضعیت زرتشت احمدی راغب در بند ۲۰۹ اوین

بی خبری از وضعیت زرتشت احمدی راغب در بند ۲۰۹ اوین

 زرتشت  احمدی راغب، فعالی مدنی که روز یک‌شنبه هفته جاری بازداشت شده بود، تنها در یک تماس تلفنی به خانواده‌اش خبر داد که در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می شود و از آن پس از وضعیت او اطلاعی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه، زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب، در منزل شخصی اش در شهریار توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی بازداشت و روز بعد در یک تماس تلفنی کوتاه به خانواده‌اش خبر داد که در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.

یک منبع نزدیک به خانواده احمدی دراین‌باره به گزارشگر هرانا گفت: از روز دوشنبه خانواده زرتشت هیچ اطلاعی از وضعیت او نداشته و در نگرانی به سر ‌می‌برند.

این فعال مدنی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی داشته است.

مورخ ۲۷ بهمن ماه سال ۹۴ شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار، زرتشت احمدی، را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق نشر مطالب انتقاد آمیز در فیسبوک شخصی اش به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.

آقای احمدی راغب، پرونده دیگری نیز در ارتباط با شرکت در تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز دارد، وی دوم آذرماه سال گذشته به همراه تعداد دیگری از فعالین مدنی در تجمعی مقابل ساختمان لاستیک دنا در تهران بازداشت و به بند هشت زندان اوین منتقل شد. وی با قرار کفالت در شانزدهم آذرماه از بابت پرونده مذکور آزاد شده بود.