جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دکتر سید مصطفی آزمایش در مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی در تی وی: سلام و رأفت یا سنگسار و خشونت؟

دکتر سید مصطفی آزمایش در مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی در تی وی: سلام و رأفت یا سنگسار و خشونت؟

در روز ۲۷ مهر ۱۳۹۵ کنفرانسی در پارلمان اروپا با همکاری انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران، گروه پارلمانی حزب مردم اروپا و پلیس متروپولیتن انگلستان برگزار شد.
موضوع این کنفرانس بررسی انطباق یا عدم انطباق اسلام با اعلامیه جهانی حقوق بشر و نقش اسلام در آینده اروپا بود.
سخنرانان این کنفرانس دکتر سید مصطفی آزمایش مدیر مسئول «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران» و ژنران چشتی رییس پلیس لندن «متروپولیتن» بودند.
دکتر سید مصطفی آزمایش در مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی در تی وی به تشریح مرز سرخ میان مدل اجتماعی اسلام قرآنی و حکومت دینی اختراعی آخوندها و ملاهای دین سالار پرداخت.

دکتر سید مصطفی آزمایش گفت، در ابتدا ما باید دریابیم که استنباط ما از اسلام، تعالیم و آموزشهای قرآن است یا اختراعات من درآوردی آخوندهای دین سالار برای بدست آوردن قدرت و حکومت بر مردم.
دکتر سید مصطفی آزمایش با اشاره به این که فقه ساخته آخوندها و ملاهای قدرت طلب است و ربطی به تعالیم قرآن ندارد گفت، قرآن مجید سنگسار را سنت جباران ضد دین، ضد توحید و ضد خدا معرفی میکند و در هر نظامی که سنگسار اجرا شود آن نظام ضد اسلام، ضد خدا و ضد توحید است.
دکتر سید مصطفی آزمایش با اشاره به این که قران از سلام و صلح و شفاء میان بنی آدم و همه انسانها صرف نظر از عقیده، مذهب، رنگ و قومیت آنها سخن میگوید گفت، پایه و اساس اسلام مجعول آخوندها خشونت، سنگسار و «النصر بالرعب» میباشد و در نقطه مقابل و ضد تعالیم قران مجید قرار دارد.
دکتر سید مصطفی آزمایش در ادامه گفت، امر به معروف و نهی از منکر یک تمرین فردی برای تحول جوهری هر فرد می باشد و یک قضیه کاملا شخصی است برای این که هر فرد روح خود را امر به خیر و معروف و نفس خود را نهی از منکر و بدی کند.
دکتر سید مصطفی آزمایش گفت، آشنایی جهانیان با حقوق بشر و دفاع از حقوق بشر، اساسی ترین رسالت پیامبران بوده است و علت این که پیامبر اسلام و یارانش برای سالهای طولانی نماز را به سوی بیت المقدس اقامه میکردند، این بود که در بیت المقدس تمدنی توسط پیامبرانی چون حضرت داوود و سلیمان بنا شده بود که پایه و اساس آن حقوق بشر، برابری و عدل بود.
دکتر سید مصطفی آزمایش گفت، شهروند درجه اول و دوم هیچ ربطی به قرآن ندارد و این گونه واژه ها ساخته و اختراع آخوندهایی است که می خواهند با سوء استفاده از عبا و عمامه حق الناس و بیت المال را تصرف کنند.
دکتر سید مصطفی آزمایش در پایان گفت، ما با قاطعیت بیان میکنیم که اسلام برگرفته از قرآن کاملا قابلیت انطباق با اعلامیه جهانی حقوق بشر را دارد.