جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » عکس العملهای غضب آلود سایتهای داخلی از دیدار و گفتگوهای متقابل محمودعباس و مریم رجوی

عکس العملهای غضب آلود سایتهای داخلی از دیدار و گفتگوهای متقابل محمودعباس و مریم رجوی

سایت جوان آنلاین -اطلاعات سپاه پاسداران- در مطلبی با عنوان “پیوند سازش و نفاق با دلارهای سعودی” نوشت:محمود عباس به ديدار سركرده منافقين رفت
37606B21-532D-403D-A3D4-D34D099362C9_cx0_cy8_cw0_w987_r1_s_r1

سایت جوان آنلاین میفزاید: محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در پاريس با سركرده منافقين ملاقات كرد؛ ملاقاتي كه چند هفته پس از نشست سالانه منافقين در فرانسه برگزار شد كه رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي عربستان هم در آن حضور یافت و حمايت سعودي‌ها را از اين گروه تروریستی اعلام كرد.

247761_418

سایت جوان آنلاین در ادامه میفزاید: محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در پاريس با سركرده منافقين ملاقات كرد؛ ملاقاتي كه چند هفته پس از نشست سالانه منافقين در فرانسه برگزار شد كه رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي عربستان هم در آن حضور یافت و حمايت سعودي‌ها را از اين گروه تروریستی اعلام كرد. اخيرا نيز ژنرال سابق سعودي با سفر به سرزمين‌هاي اشغالي با مقامات صهيونيستي درباره عادي‌سازي رابط با اين رژيم ديدار و گفت‌وگو کرده بود. به نظر مي‌رسد كمك‌هاي مالي عربستان به محمود عباس در ديدار با سركرده منافقين نقش تعيين‌كننده داشته است.

در شرايطي كه برخی كشورهاي عربي به سمت عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي پيش مي‌روند و مقامات عربي در هفته‌هاي اخير به سرزمين‌هاي اشغالي سفر كرده‌اند تا اتحاد عليه ايران را مستحكم‌تر كنند، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين هم با گروهك منافقين در فرانسه ديدار كرده است. محمود عباس كه براي مذاكره با وزراي خارجه فرانسه و امريكا به پاريس پايتخت فرانسه سفر كرده است، در اقدامي بي سابقه شنبه شب در محل اقامت خود با «مريم رجوي» سركرده گروهك تروريستي منافقين ديدار كرد. خبرگزاري فلسطيني سما به نقل از برخي منابع گزارش داد كه عباس در اين ديدار رجوي را در جريان تحولات منطقه خاورميانه و مشخصاً قضيه فلسطين و طرح سازش فرانسه قرار داد. همچنين رجوي درباره كنفرانس اخير گروهك تروريستي منافقين در پاريس به محمود عباس گزارش داده است.ديدار عباس با سركرده منافقين درحالي است كه اين گروه در هفته‌هاي اخير كنفرانسي را در پاريس برگزار كرد كه در آن شخصيت‌هاي سياسي كشورهاي مختلف به ويژه تركي فيصل، رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي عربستان در آن شركت داشت و با سخنراني در اين اجلاس به لفاظي عليه ايران و مسئولان نظام پرداخت. فيصل در اين نشست مدعي شد كه ايران از حماس و جهاد اسلامي با هدف ايجاد هرج و مرج در منطقه حمايت به عمل مي‌آورد، چيزي كه واكنش تند گروه‌هاي فلسطيني را در پي داشت. عربستان سعودي از مدت‌ها پيش در حمايت از گروهگ منافقين نقش پررنگي داشته است ولي با مطمئن شدن رویکرد خصمانه عربستان در ماه‌هاي اخير، حمايت‌هاي سعودي از مخالفان جمهوري اسلامي بيش از پيش افزايش يافته است. در تازه‌ترين اين اقدامات، شبكه سعودي «العربيه» با رضا پهلوي گفت‌وگو كرده است. پهلوي در اين گفت‌وگو مدعي شده كه تروريسم ساخته ايران به ظهور داعش در منطقه منجر شده است. اين اظهارات پهلوي درحالي است كه كشورهاي غربي، عربستان را منبع اصلي تكفيري‌ها در منطقه معرفي كرده و رسانه‌هاي امريكايي از رژيم سعودي به عنوان «داعش سفيد» ياد كرده‌اند.

جلب كمك مالي عربستان
محمود عباس از جمله سياستمداران فلسطيني است كه در اوج مقاومت فلسطینیان، در مسیر سازش با رژیم صهیونیستی گام برداشته است. در سال‌هاي اخير اسناد زيادي منتشر شده است كه نشان مي‌دهد وي با دستگاه‌هاي اطلاعاتي اسرائيل براي مقابله با نيروهاي مقاومت در فلسطين همكاري مي‌كند. حسين رويوران، كارشناس مسائل غرب آسيا در گفت‌وگو با خبرگزاري ميزان، با اشاره به ديدار عباس با رجوي با بيان اينكه محمود عباس، رئيس‌جمهور منتخب مردم فلسطین نيست بلكه تنها نماينده يك جريان است، گفت: «محمود عباس نمايندگي جرياني را بر عهده دارد كه معتقد به گفت‌وگو با رژيم صهيونيستي است.» رويوران با بيان اينكه ديدار عباس و رجوي يك نوع باج دادن به عربستان براي گرفتن كمك‌هاي مالي بيشتر تلقي مي‌شود، تأكيد كرد: «اساساً عربستان سعودي از اين گونه رفتارها حمايت مي‌كند و احتمال اينكه عربستان سعودي در اين زمينه وعده كمك‌هاي مالي به محمود عباس را داده باشد بسيار زياد است.»

يك مقام بلندپايه جنبش فتح كه نخواست نامش فاش شود روز يك‌شنبه به خبرگزاري «قدس پرس» گفت: «محمود عباس در خلال نشست با شماري از رهبران جنبش فتح كه اخيراً در شهر رام‌الله برگزار شد، تأكيد كرده است كه به‌‌رغم اينكه حمله به يمن با سياست‌هاي تشكيلات خودگردان فلسطين همسو نيست اما وي براي جلب مالي كشورهاي عربي مجبور به حمايت از عمليات طوفان قاطعيت عليه يمن شده است.»  حسين شيخ الاسلام، مشاور وزير امور خارجه ايران هم در واكنش به اين ديدار گفت: «اينكه يك جناح فلسطيني سازشكار با صهيونيست‌ها كه با فشار امريكايي‌ها تسليم اسرائيل شده است امروز در مقابل خط مقاومت ايستادگي مي‌كند و با عناصر تروريستي ديدار مي‌كند دور از انتظار نيست.»  همزمان با ديدار محمود عباس با سركرده منافقين، انور عشقي، مشاور پيشين شاه سابق عربستان سعودي كه اخيرا به فلسطين اشغالي سفر كرد و بسياري از تحليلگران آن را فصل تازه‌اي در تلاش‌هاي عربستان براي نزديك شدن به رژيم صهيونيستي ارزيابي كردند روز يك‌شنبه در اظهارنظري جديد، از تجزيه منطقه و ايران سخن گفت. عشقي در توئيتر خود به سخنان مايكل هايدن، مدير پيشين سازمان امنيت ملي امريكا و جان برينان، رئيس سازمان جاسوسي امريكا (سيا) درباره تجزيه منطقه نوشت كه «طبق گفته هايدن و آنچه برنان گفت، سه كشور از نقشه خاورميانه حذف خواهند شد اما ايران به شش كشور تقسيم خواهد شد.» به دنبال تلاش‌هاي عربستان براي علني كردن ارتباط خود با رژيم صهيونيستي، پايگاه تحليلي گلوبال ريسرچ امريكا روز جمعه در گزارشي نوشت كه امريكا و عربستان اجراي طرح ايجاد ناآرامي قومي در ايران را كليد زده‌اند.  تلاش‌هاي آشكار عربستان براي نزديك شدن به رژيم صهيونيستي كه بيشتر براي مقابله با ايران انجام مي‌شود، خشم مردم عربستان را به همراه داشته است. به گزارش روزنامه رأي‌اليوم، فعالان و كاربران عربستاني در شبكه‌هاي اجتماعي در اينترنت با ابراز خشم خود نسبت به ديدارهاي مسئولان سعودي با مقامات صهيونيست، تأكيد كردند كه عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي خيانت است