جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پاسدارجوادمنصوری: سفیر قبلی وسفیرفعلی درعراق وسفرای مادرلبنان و سوریه عضو نیروی قدس هستند

پاسدارجوادمنصوری: سفیر قبلی وسفیرفعلی درعراق وسفرای مادرلبنان و سوریه عضو نیروی قدس هستند

در گفتگوی نشریه رمز عبور با سردارپاسدار جواد منصوری مشخص شد که “عباس عراقچی” دیپلمات نیست، از کادرهای سپاه قدس – زیرنظر قاسم سلیمانی – است. این امر درحالی افشاء میشود که آمریکا و اتحادیه اروپا “نیروی قدس” – شاخه برونمرزی سپاه پاسداران-  را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم می‌کنند و آن را در لیست سیاه جریانهای تروریستی بین المللی ثبت کرده و زیر تحریم قرار داده اند!!

 

جواد منصوری، یکی از نخستین فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از دیپلمات‌های سابق ایران و از مدیران وزارتخارجه و سفیر سابق ایران در چین و پاکستان در مصاحبه با مجله ‘رمز عبور’ گفته است که به غیر از عباس عراقچی، بعضی دیگر از دیپلمات‌های ایرانی هم عضو نیروی قدس سپاه هستند.

به گفته  پاسدار- دبپلمات  منصوری در سال ۱۳۶۴ به دستور آیت‌الله خمینی واحد نهضت‌های آزادی‌بخش از سپاه به وزارت خارجه منتقل شد. “دو سه سالی واحد نهضت‌ها در وزارت خارجه بود و بعد دوباره به سپاه برگشت و نیروی قدس شد.امکانات در اختیار سپاه بود ولی مدیریتش که کدام گروه را تایید کنند و به کدام گروه چه امکاناتی را بدهند اصلا کدام گروه بیاید یا کجا باشد” به وزارت خارجه محول شد.

جواد منصوری در پاسخ به رمزعبور که می‌پرسد: “بعضی‌ها از جمله آقای عراقچی سابقه نیروی قدس را دارند و نیروی قدس آنها را به وزارت خارجه معرفی کرده است”میگوید: “اصلا عضو آنجا هستند. یعنی الان سفیر ما در عراق و سفیر قبلی عضو نیروی قدس هستند. لبنان و سوریه هم همینطور.”

در این میان برای لاپوشانی قضیه، چند رسانه ایرانی به نقل از ادعای یک “منبع آگاه” در وزارت خارجه ایران !! مدعی شذه اند  عضویت آقای عراقچی در سپاه قدس  از اساس کذب، “تعجب آور”، “بی اساس و خلاف واقعیت”  است.