جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سال 1395 سال پیروزی “امیدواری” بر افراطگراییهای ضدانقلابی چپاولگران مفسد

سال 1395 سال پیروزی “امیدواری” بر افراطگراییهای ضدانقلابی چپاولگران مفسد

روزنامه قانون با این دو کاریکاتور  به استقبال سال جدید رفته است!resized_581983_738 

روزنامه های امروز صبح در اولین شماره خودشان در سال 1395 بعد از یک تعطیلات طولانی عمدتاً موضوعاتی مهم دوره تعطیلات را پوشش داده اند. در این میان، موضوعات مختلفی از جمله سخنان مهم رهبر انقلاب در حرم رضوی، بیماری استاد شجریان، ابطال آرای یک نماینده و تعویق سفر رئیس جمهور به اتریش از جمله این موضوعات است.
به گزارش«تابناک»، روزنامه ایران امروز تیتر نخست خود را به موضوع سفر رئیس جمهور به پاکستان اختصاص داده است. در ایام عید انتقادات شدیدی نسبت به عدم فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان منتشر شد. ایران در این خبر با عنوان « تفاهم ۵ میلیارد دلاری ایران و پاکستان» مدعی شده است که این سفر دستاورد اقتصادی 5 میلیاردی داشته است. این روزنامه در بخشی از این گزارش می نویسد:« روحانی در بدو ورود به اسلام‌آباد، با شلیک ٢١ گلوله توپ در پای پلکان هواپیما به افتخار وی، از سوی «نواز شریف» نخست وزیر و جمعی از مقام‌های ارشد کابینه پاکستان مورد استقبال قرار گرفت. پس از پایان مذاکرات خصوصی روحانی و نوازشریف، نشست مشترک هیأت‌های عالی رتبه دو کشور برگزار شد. رئیس جمهوری در این نشست، با اشاره به امکانات گسترده دو کشور برای تعمیق همکاری‌ها بویژه در بخش‌های اقتصادی اظهار کرد: ارزش مبادلات اقتصادی دو کشور در سال‌های پیش رو باید با فراهم کردن تسهیلات بیشتر در بخش‌های تجاری و بانکی به سالانه ۵ میلیارد دلار برسد.»
روزنامه کیهان به مثابه سال گذشته در یادداشت امروز خود نیز به موضوع توافق هسته ای و انتقاد از آن پرداخته است. این روزنامه در این یادداشت با عنوان «رشته‌هایی‌ که پنبه شد‌!» به قلم حسین شریعتمداری می نویسد: «امسال رهبر معظم انقلاب در بیانات نوروزی در حرم رضوی(ع) و سپس در دیدار مداحان اهل بیت با ایشان، درباره راه طی شده از سوی دولت محترم طی 3 سال گذشته نظرات و دیدگاه‌های مستندی ارائه فرموده و به جد خواستار تحقق آن شدند. حضرت‌ایشان ادامه اجرای برجام با مشخصات امروزی آن را «خسارت محض» نامیده و با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا و کینه‌توزی بی‌وقفه قدرت‌های استکباری علیه ایران اسلامی، بازگشت به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت‌های درونی را گره‌گشا معرفی کردند و مخصوصا پیشنهاد مطرح شده این روزها درباره عملیاتی کردن برجام 2 و 3 و … را ترفند القایی آمریکا دانسته و مسئولان را از فرو غلتیدن در این دام برحذر داشتند.
و اکنون که حضرت ایشان، رشته‌های آمریکا را پنبه کرده و «سره» را از «ناسره» جدا ساخته و پیش روی ملت و مسئولان نهاده‌اند، نوبت به دولت، مجلس و همه مسئولان رسیده است که حرکت خود را براساس این نقشه راه تنظیم کرده و در سالی که نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بر تارک آن نقش بسته است، دستی از آستین همت بیرون آورده و دست به کار شوند.»
رونامه جوان نیز در گزارشی به موضوع روز طبیعت و نامناسب بودن اوضاع جوی می پردازد. این روزنامه در این گزارش با تیتر « باران به داد طبیعت رسید! » می نویسد:« بهار با چهره باراني و برفي خود سرسبزي را به پايتخت‌نشينان و شهرنشينان شهرهاي كوچك و بزرگ هديه داد، روزهاي پاك پايتخت چند روزي است كه پاك پاك به دور از هرگونه آلودگي خودنمايي مي‌كنند. در ايام تعطيلات نوروز اگر هوا ابري نبود مي‌شد تا قله‌هاي پوشيده از برف كوه‌ها را مشاهده كرد. در اين ميان كوه دماوند از دوردست‌ها با لباس سفيد چشم‌نوازي مي‌كند و خودي نشان مي‌دهد و حالا تعطيلات نوروزي به انتهاي خود رسيده است. خيابان‌هاي خلوت پر از اتومبيل‌ شده و شهر صداي دلنشين پرندگان خود را به هياهوي پر سر و صداي اتومبيل‌ها و آمد و شد شهري داده است.

در نوروز چه خبر بود؟/ نظر وزیر کشور دولت اصلاحات درباره ابطال آراء منتخب اصفهان

بهتر است قصد آن كنيم تا با طبيعت همراه شويم، كمتر از اتومبيل استفاده كنيم و بيشتر به سراغ حمل و نقل عمومي برويم. اگر خودمان نخواهيم هواي پاك را حفظ كنيم از ديگران كاري ساخته نيست، همانگونه كه سال‌هاست در زير اين چتر سياه و خاكستري روزها شب شده و شب‌ها به دنبال ستاره‌ها گشته‌ايم. چاره در حفظ محيط زيست و برطرف كردن بار ترافيكي و توسعه حمل و نقل عمومي به خصوص مترو است كه اين مهم همت دولت و مديران شهري را مي‌طلبد. اقدام و عمل اينجا نتيجه مي‌دهد. هر سال در روز طبیعت شاهد آسیب دیدن طبیعت بودیم اما امسال بارش برف و باران در روز 13فروردین در بسیاری از استان‌های کشور موجب شد جمعیت کمتری در بوستان‌ها و مراکز تفریحی حضور یابند تا طبیعت در روز خودش کمتر آسیب ببیند و طراوت بیشتری هم از برف و باران بگیرد. »
«روزنامه اعتماد» در گزارشی مفصل به رخدادهای نوروز 95 در همه حوزه ها می پردازد. این روزنامه در این گزارش با عنوان « نوروز خبرساز» می نویسد: «نخستين ساعت‌هاي سال ٩٥، خيلي زود با صداي هولناك انفجارهاي بروكسل از سكه افتاد تا داعش به جهان پيام دهد كه «وحشت ادامه دارد». ٣٢ تن در قلب اروپا جان باختند و طالبان پاكستان براي آنكه از هيبت وحشت نيفتد، تنها چند روز بعدتر دست به كشتار بيش از ٧٠ زن و كودك در لاهور زد؛ نوروز خونيني بود، بسيار خونين و متاسفانه تلفات جاده‌اي ايران نيز هيچ چيز كم از اين وحشت نداشت، بيش از دو برابر تلفات دو حادثه تروريستي جهان، در جاده‌هاي ايران جان باختند؛ ٣٢٤ نفر در ١٥ روز، ٢٣ تن روزانه و به بيان ديگر در هر ساعت نوروز، يك نفر جان خود را در سانحه رانندگي از دست داد، انگار آن‌همه هشدار راهنمايي و رانندگي، همه بر آب بودند!شايد اين خبرهاي بد نوروزي را تنها مي‌شد با شب‌هاي بيدار تهران تسكين بخشيد. هرچند بسياري از كسب‌وكارها تمام اين ١٣ روز را در تعطيلات به‌سر مي‌بردند اما در خواب بهاري تلويزيون كه پيشكش قابل تماشايي براي عيد ٩٥ نداشت، برخي سينماهاي پايتخت شبانه‌روزي شده بودند؛ سانس‌هاي چهار و پنج صبح سينما آزادي و پرديس كوروش حتي يك صندلي خالي هم نداشت و لقب خوشبخت‌هاي آغاز سال را مي‌توان به صاحبان سينما و دستاندركاران فيلم‌هاي اكران نوروزي بخشيد كه روزهاي كم‌نظيري را سپري كردند.شايد تلويزيون‌هاي فارسي‌زبان ماهواره‌اي نيز امسال چنگي به دل نزده باشند اما يك سرگرمي جدي نوروز امسال مانند چند ماه گذشته براي اهلش تعقيب رقابت‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري امريكا بود. در اردوگاه جمهوريخواهان كارزار ترامپ و كروز به بازي با نام و عكس زنان يكديگر كشيد كه يكي از هجوآميزترين مبارزه‌هاي انتخاباتي درون حزبي امريكا را به نمايش گذاشت اما اين هجو و طعن و لعن هم‌چنان در صعود ترامپ بي‌تاثير ماند»

در نوروز چه خبر بود؟/ نظر وزیر کشور دولت اصلاحات درباره ابطال آراء منتخب اصفهان

  «روزنامه شرق» در گفت و گو با موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات با تیتر «اعتبار نامه خالقي را به مجلس بفرستيد » به موضوع ابطال آرای منتخب اصفهان می پردازد و به نقل از وی می نویسد: «اصلا امکان ابطال آرای ایشان وجود ندارد. مگر می‌شود در صندوقی که در کنار نام ایشان، نام پنج نامزد دیگر نوشته شده است، رأی عده‌ای سالم و رأی یک نفر را باطل اعلام کرد.در فضای مجازی عده‌ای مباحثی شخصی را علیه خانم خالقی مطرح کرده و آن را مستند این ابطال آرا اعلام کرده‌اند، درحالی‌که شورای نگهبان هم دلایل این ابطال را اعلام نکرده است.اصلا بحث فراتر از موضوع خانم خالقی است. موضوع این است که بعد از برگزاری انتخابات نمی‌شود آرای فردی را باطل کرد. روی حرف ما فقط خانم خالقی نیست که بخواهد وارد مجلس بشود یا نشود، حرف ما درباره این روند از منظر قانون است؛ بنابراین باید وزارت کشور به وظیفه قانونی خود عمل کند و اعتبار نامه این خانم را به مجلس بفرستد و بگذارد که همه چیز مسیر قانونی خود را طی کند.»
روزنامه قانون نیز با کاریکاتور زیر به استقبال سال جدید رفته است!